İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Çin’den BBC’ye ‘Uygur’ yasağı: Yayınlar durduruldu

Çin’de, İngiliz kamu yayıncılık kuruluşu BBC’nin milletlerarası yayın yapan televizyon kanalı BBC World News’un yayınlarını durduruldu. Çin Ulusal Radyo ve Televizyon Şurası, yapılan inceleme sonucunda BBC World News’un Çin ile ilgili yayınlarının yasal düzenlemeleri ‘ciddi formda ihlal ettiğinin’ saptandığını bildirdi. Açıklamada, ‘haberlerin gerçeğe dayalı ve adil olması’ ve ‘Çin’in ulusal çıkarları ile ulusal birliğine ziyan vermemesi’ gerekliliğinin maddelerle düzenlendiğine işaret edildi.

Konsey, BBC televizyon kanalının Çin’de yayın yapan yabancı kanallar için geçerli şartları yerine getirmediğini belirterek “BBC’nin Çin’de yayınlarına devam etmesine müsaade verilmeyecek ve yıllık lisans başvurusu kabul edilmeyecektir” açıklamasını yaptı.

BBC, 3 Şubat’ta Uygur bayanlara Çin’deki kamplarda azap ve cinsel şiddet uygulandığı tezlerine dair ayrıntılı bir habere yer vermişti. Görgü şahitlerine dayandırılan haberde Sincan’da kamplarda tutulan bayanlara polis ve gardiyanlarca sistematik cinsel akın, cinsel istismar ve azap uygulandığı tezleri mercek altına alınmıştı.

RAAB: KABUL EDİLEMEZ BİR KISITLAMA

Çin’in açıklamasına İngiltere’den reaksiyon gecikmedi. İngiltere Dışişleri Bakanı Dominic Raab, Çin’in BBC World News’u yasaklama kararını ‘kabul edilemez’ diye nitelendirerek bu kararın Çin’in global pozisyonuna ziyan vereceğini kaydetti. Raab, “Çin’in BBC World News’u ana karada yasaklama kararı, medya özgürlüğüne yönelik kabul edilemez bir kısıtlamadır” dedi. Çin’in dünya çapında medya ve internet özgürlüğüne yönelik en ağır kısıtlamalara sahip ülkelerden biri olduğunu belirten Raab, bu son adımın yalnızca, tüm dünyanın gözünde Çin’in prestijine ziyan vereceğini söz etti.

BBC’den yapılan açıklamada ise kurumun dünyada en çok güvenilen ve dünya çapında adil, tarafsız yayıncılık yapan memleketler arası haber kanallarından biri olduğuna vurgu yapıldı.

İnsan hakları örgütleri, Sincan’daki kamplarda en az bir milyon Uygur ve başka Türk kökenli Müslüman azınlık mensubunun tutulduğunu kestirim ediyor. İngiltere’de medya düzenleyici kurum Ofcom, bir hafta evvel Çin devlet televizyonu CGTN’nin İngiltere’deki yayın lisansını, lisansın Star China Media Ltd. isimli kuruluş üzerinden alındığının saptandığı gerekçesiyle iptal etmişti. (Kaynak: DW Türkçe)

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir